Karakán vezet a vitorlásmaratonin
--------------------------------------------------------------------------------
forrás: Bilkei-Gorzó Borbála, Magyar Hírlap 2001.08.15
--------------------------------------------------------------------------------
Európa leghosszabb vitorlásversenye zajlik a Balatonon. Ha a tavon
továbbra sem áll le a szél, az első hajó 30 órával előbb futhat be, mint az
utolsónak várt Scholtz 22-es típusú Felhőcske.
Leplombálták a motorokat - nehogy valaki csalafintaságot vigyen a
küzdelembe -, és csak ezután engedték útnak azt a tíz hajót, amely Európa
leghosszabb vitorlásversenyére jelentkezett. Szombaton ádáz körülmények
között versenyeztek, a vasárnap hajnalig tomboló szél szétszórta a mezőnyt. A
Sagem Balaton Maratonon az indulóknak 790 mérföldet, azaz 1464
kilométert kell megtenniük, így napokon át ingáznak Kenesétől Keszthelyig és
vissza. Bár a versenyzők a hét végi viharos szelek után inkább nyugodtabb
időre vágytak, a vasárnap hajnali vihar rendesen megtépázta a legkisebb
Condort, ezért egy időre ki is kellett kötnie, hogy legénysége elvégezze a
folytatáshoz szükséges javításokat.
A változó irányú és erősségű szélben a szerencsésebbek hatalmas
hátszélvitorlával menetelhettek előre, míg a velük szemben jövők a
negyedszélben tekeregtek. Annak javulhatott sokat a helyzete, aki a tegnapi
délnyugati szelet Keszthelyről visszafele kapta meg. A középmezőnyt szétrázta
a változó szél. A Classica, a Santa Maria, a Perdi, a Felhőcske és a Válóok a
reggeli friss széllel még megkerülte a keszthelyi bóját, s így már három kört
megtett, ám a Nautic 311-es típusú Classica később visszaesett.
A tegnapi állás szerint, ha semmi nem változik, a Kristóf András vezette
Scholtz 22-es Felhőcske hajózik át utoljára a célon, majd 30 órával később,
mint a most első helyen haladó, Fröclich András irányította Karakán.
|